Gran Diedre Russell (210 m, V+)

És 14 de juliol de 2021. Després d'escalar el dia anterior amb l'Autopista de Pepín, continuem la nostra rutina d'intentar escalar cada dia. Avui les tempestes arribaran al migdia, per tant tenim el temps contat per alguna activitat que no porti massa estona i compromís. Ens decidim per anar al Gran Diedre del pic Russell. Cap dels dos l'hem fet i ens fa il·lusió anar hi perquè diuen que és molt estètic i bonic, i alhora una forma molt elegant de pujar als 3207 metres del pic Russel. Cal recordar aquest històric i influent pirineista (1834-1909) que va deixar darrera un gran llegat, especialment al massís del Vignemale.

Matinem i agafem l’autobús de les sis del matí a Benasque i que puja fins al refugi de pescadors o de Corones. Des d'aquí comencem a caminar per la vall de Vallibierna fins a arribar a peu del Diedre. M'enfilo pel primer llarg que apreta una mica, amb la roca ben freda i que de seguida perd dificultat. De seguida Xavi en relleva i escalem molt alegrement aquest bonic diedre que es deixa molt bé assegurar amb friends. Ens plantem a l'aresta cimera i busquem ràpidament la baixada per la canal de la ruta normal, després de fer cim. Els núvols avancen amb rapidesa i les primeres gotes ens mullen just a l'arribar a la vall. Una bona tempesta de trons, llamps i calamarsa ens deixa ben xops... L'aigua corre pels corriols i la temperatura baixa notablement. Arribem al bus i en trenta minuts ja i som a Senarta i hem d'esperar el bus que va cap a Benasque. Estem molls i surt el sol que escalfa l'asfalt de la carretera on ens estirem per recuperar temperatura.

Ens tornem a marxar cap el nostre campobase de referència i demà anirem a la via Cosmos 1402 a Collegats.