Primeres esquiades de la nova temporada

Quina sort que hem tingut aquesta nova temporada...!!! JA ENS HA NEVAT...

Les primeres nevades contundents ja han fet la seva presencia per aquests primers dies de desembre...

I els que som incondicionals de l'hivern, la neu i el gel no hem pogut aguantar les ganes i ja hem estrenat de nou els esquís...

Per no variar, les sortides de nou per la Vall de Benàsc...

Una setmana de vacances i set dies de set esquiant...

Encara que el dilluns passat la neu era abundant, però molt recent, vaig estrenar-me pujant a la Renclusa. Molta pedra, neu poc transformada i rallades múltiples als esquís...

Dimecres torna a nevar i altre vegada Renclusa...!!!

Dijous amb Xavi i Pep, una volta per sota de les Maladetes i baixada pels tubs de paderna... Més pedres i rascades als esquís. Passem per sota de la Torre de Cordier i d'aquí al Coll de Paderna, per començar un calvari esquivant roques i saltant per onades de neu. El problema és que ha nevat molt, però també ha ventat molt, deixant molt pelades les vessants nords en alçada i amb molta neu acumulada a sota vent -sud-.

El divendres de nou amb Xavi i Pep, sortida nevant per la Vall de Remuñe i volta per la Tusse de Remuñe -3.041 m-. Fem cim i baixem per la seva canal. La intensa nevada i boira dificulta el descens; ulleres entelades i congelades, borratxera i desorientació, però encara així gaudim de la baixada que ens fa remar més del previst. Per acabar, gimcana pel bosc, salt de roques i creuament de rius...

Dissabte de nou nevada i hem tornat a pujar a la Renclusa (ja van tres en una setmana) per no deixar cap dia sense esquiar...

Diumenge, ja tot solet, pujada a la Tuqueta Blanca de Paderna 2.723 m- . Ascensió pels tubs de Paderna i pujo per les pendents orientades a l'est que van directes a la aresta que uneix la Tuca Blanca amb la Tuqueta. Ascensió ràpida però bonica amb 1.100 metres de desnivell i baixada pels tubs de Paderna amb boníssima neu -ja transformada-. Un dia excel·lent per disfrutar de la neu...

Poca gent a la zona fem esquí de muntanya... Ens ha tocat obrir traça cada dia... però ens agrada...

Les condicions per l'esquí són bones, després del diumenge, encara que en les cares nord de Maladetes, Alba i Anteto la neu esta molt ventada i queda molta pedra a la vista. La Vall de Remuñe està en unes condicions molt bones, hi ha molta més neu al ser una vall amb orientació est i rebre molta neu que ha volat pel vent del nord d'aquest últims dies.

Atenció amb les orientacions sud, molt carregades de neu que encara no s'ha transformat...

A la dreta Tuqueta Blanca de Paderna

A l'esquerra sortida a l'aresta

Pic de Paderna

Pujada

Part final

Baixada i traça de pujada

Ciscu

David Serrano ha dit…
Gracias por la huella otra vez! Una pena que no tuviéramos mas decisión y haberte seguido hasta la cumbre!