Via Jean Arlaud al Possets 350m AD+ (65º/III+)

És dissabte 20 d'abril, són les 6h30' am i sortim de l'aparcament de la vall d'Eriste carregats amb els esquís i les botes a la motxilla. Fa un dia anticiclònic i fred. Les darreres nevades han deixat la muntanya amb bona innivació. Caminem amb els frontals direcció al refugi Ángel Orús. En 1h30' passem pel regfugi i a uns 2.250 metres ja trobem neu. Decidim continuar amb les bambes fins al cim perquè es camina prou bé per una neu dura on no rellisquem ni ens enfonsem. Som les 10h30' am i arribem al cim del Possets (3.375 m), mengem un entrepà i deixem les bambes amagades en una bossa. Ens abriguem perquè la temperatura frega el -8ºC i seguim l'aresta NE del Possets fins un petit coll per baixar esquiant i anar a buscar el començament del corredor Jean Arlaud. Són gairebé les 13h quan comencem a escalar el corredor. Portem tres cordades per sobre, uns francesos i una cordada de nois i un altre de noies que van plegats. El segon resalt és mixt i ens trobem en un embut perquè una de les noies s'ha quedat bloquejada i no troba com continuar. Passem i li donem un cop de mà, xapant-li un cargol i facilitant-li una corda que li ha llaçat l'altre cordada. Continuem amb bon gel i neu dura fins a l'aresta final i ja són les 15h30'. Tornem a fer cim del Possets per recollir les bambes. Gaudin d'un descens amb una excel·lent neu primavera fins a pocs metres del refugi, Des d'aqui canvi de calçat i a caminar de nou fins a l'aparcament que arribem a les 19h'.

Dades de l'activitat:

Itinerari: Recorregut

+ 2500 m, 21km de recorregut i 12h30' d'activitat.