CADE a la Miranda de la Portella

Diumenge 7 d'abril, sembla que per uns dies ens ha tornat l'hivern que no ens ha acabat d'arrribar. Estem a primavera i el Pirineu i algunes muntanyes de la serralada pre-litoral s'han emblanquinat. El dia es fresquet i a l'ombra encara més. Estem a Can Maçana i son les 11h30 quan dubtem de si fer alguna via llarga de la cara nord de Montserrat, però a les 17h el senyor de la meteo ens ha anuciat que venen pluges...

Finalment decidim fer una via ràpida i que no li toqui massa l'ombra. Anem cap a la CADE a la Miranda de la Portella, que jo no havia fet. Avancem pel camí direcció al refugi Vicenç Barbé i poc després de deixar el GR i agafar la bifurcació que va cap al refugi, abans d'arribar a la canal amb escales, girem a la dreta per descendre uns metres per terreny herbòs i no molt trepijat, fins arribar a la base de l'agulla. Grimpem un primer llarg de III fins arribar a una petita feixa que flanquegem a la dreta per posar-nos sota el primer parabolt que porta insctit (CADE 50 anys). Aquest primer llarg, de 30 m, el fa l'Alex i és Ae fins a les tres primeres xapes i una baga fitxe a la roca, des d'aquí se surt en lliure per arribar a la R1. Des de la R1 s'ha d'escalar per una ximeneia que separa dues agulles, la principal i una secundaria més baixa. S'ha de fer un ramonatx i empotrar-se en les entranyes de les dues parets. El llarg marca III+, però considerem que pot ser és un IV, encara que per respecte a la graduació dels aperturistes el deixem en III+ de no et caiguis... S'ha de seguir els 40 metres per l'interior de les dues parets fins arribar a la part superior de la més baixa, on ja visualitzarem dues reunions. Hem d'anar a la segona reunió més a la dreta. Des de la R2, es fa un petit flanqueig per canviar de vessant i pujar recte, tres passos en Ae, en altres 40 metres. Desde la R3 se surt amb un pas Ae V+ -baga per fer un A0-, per sortir ja en 40 metres al cim de l'agulla. La baixada es fa amb un ràpel de 30 metres des de una instal·lació montada a la vessant del refugi Vicenç Barbé.

Via ràpida per una matinal i poder fer el vermut!